T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Clarification No.1 to Tender Dossier
Contract Title; Preparation of Educational Series & E-Learning Platform and Training for Trainers, Enez, Edirne, Turkey
Ref No; BSB 142 –SA06
Further to the requests received from the tenderers, the following clarifications are provided: TOR document of TENDER DOSSİER
ENGLISH
Question 1; 2.3. Results to be achieved by the contractor list that 5 daily meetings for training course facilitators (10 people x 6hours per day). (p.3.) Will facilitators be trained for the content of 12 educational series developed OR will it be “train the trainer” program which heavily focuses on pedagogical knowledge will be delivered to participants with emphasis on the content of 12 educational booklets? (p.3)
Answer 1; Facilitators will be trained for the content of 12 educational series. The focus will be on the methodology how local trainers will be trained by the facilitators to express the content of the educational sets to local target groups.
Question 2; 4.1.1. Description of assignment indicates in the last paragraph that educational materials “Stop Litter” and "Save Nature" will be prepared. (p.4) What are the technical specifications of these educational materials? Will those be different from 12 educational series? Or are they general titles of 12 series (6 prepared for Save Nature and 6 prepared for Stop Litter?)
Answer 2; “Stop Litter” and "Save Nature" are the general name and title of the 12 “educational series” . “Educational materials” concept covers both the 12 educational series and the materials needed for the “5 daily training meetings”. Technical specifications can be a part of the “methodology” of tenderers’ proposals.
Question 3. ; 4.1.1.a In Enez, on three daily meetings the facilitators will be trained as trainers on the prepared educational packages. (p.5) In this statement it was indicated that three daily meetings will be organized for training the trainers? Are these 3-days training different from the 5-days training mentioned in 2.3. of this document? Or is it a typo?
Answer 3; The above mentioned “3-days“is a typo. Please read it as “5 days” and it is the “5 daily training meetings” mentioned in this tender dossier.
Question 4; 4.1.1.b …there will be prepared and shared posters and invitations. (p.5) Who will be the responsible body (contractor or contracting authority) of designing and preparing the posters and invitations?
Answer 4; the “training activity” mentioned in the question is the one hold by the project partners towards target groups. Tenderers will not provide any service for his activity.
Question 5; 6.1.1. Key experts are defined and they must submit CVs and signed statements of exclusivity and availability. (p.8) No clear definition of Key experts is specified under 6.1.1. Under the specific work, it seems that only two experts are required for production of booklets, and two trainers for organizing active and online training for interested groups, but no experts required for digitizing the content. Requirements and qualifications of key experts who will work on booklets and training are almost identical. In total, how many key experts are required for this tender call? Would qualified two experts who satisfy all requirements for the contract be enough to satisfy tender requirements?
Answer 5; Experts are the “key staff” to produce the services under this tender. General qualifications are already defined in the section 4.2 of TOR document. All tenderers should draw their own strategy and methodology proposals and decide the number of key experts and their other specifications in line with their proposals.
TÜRKÇE
Soru 1; 2.3. Eğitim kursu kolaylaştırıcıları için 5 günlük toplantı (günde 10 kişi x 6 saat) yüklenici listesi tarafından elde edilecek sonuçlar. (s.3) Kolaylaştırıcılar, geliştirilen 12 eğitim dizisinin içeriği için eğitilecek mi VEYA ağırlıklı olarak pedagojik bilgiye odaklanan “eğiticiyi eğitme” programı 12 eğitim kitapçığının içeriği vurgulanarak katılımcılara sunulacak mı? (s. 3)
Cevap 1; Kolaylaştırıcılar 12 eğitim serisi ile ilgili eğitim alacaktır. Eğitimin odağında kolaylaştırıcılar tarafından eğitilecek “yerel eğiticilerin” hazırlanan eğitim setlerinin içeriklerini hedef gruplara aktarma yöntemi olacaktır.
Soru 2; 4.1.1. Ödev açıklaması, son paragrafta “Çöpü Durdur” ve “Doğayı Kurtar” eğitim materyallerinin hazırlanacağını belirtir. (s.4) Bu eğitim materyallerinin teknik özellikleri nelerdir? Bunlar 12 eğitim serisinden farklı olacak mı? Yoksa 12 dizinin genel başlıkları mı (6'sı Doğayı Kurtar'a, 6'sı Stop Litter'e mi hazırlandı?)
Cevap 2; “Kirliliği Durdur” ve “Doğayı Kurtar” 12 eğitim serisinin genel adı ve başlığıdır. Eğitim materyalleri kavramı hem 12 eğitim serisini hem de 5 günlük eğitim toplantılarında kullanılacak eğitim materyallerini içermektedir. Teknik özellikler, istekliler tarafından sunulacak teklifin “yöntem” kısmının bir parçası olabilir.
Soru 3; 4.1.1.a Enez'de, üç günlük toplantıda kolaylaştırıcılar hazırlanan eğitim paketleri hakkında eğitmen olarak eğitilecektir. (s.5) Bu açıklamada eğiticilerin eğitimi için üç günlük toplantı düzenleneceği belirtildi. Bu 3 günlük eğitim, 2.3'te belirtilen 5 günlük eğitimden farklı mıdır? bu belgenin? Yoksa bir yazım hatası mı?
Cevap 3; Yukarıda belirtilen “3 günlük” ifade yazım hatasıdır. Lütfen “5 gün” olarak okuyunuz. Bu ihale dosyasında belirtilen “ 5 günlük eğitim toplantılarını” ifade etmektedir.
Soru 4; 4.1.1.b… hazırlanacak ve paylaşılan posterler ve davetiyeler olacaktır. (s.5) Posterlerin ve davetiyelerin tasarlanması ve hazırlanmasından sorumlu kurum (yüklenici veya sözleşme makamı) kim olacak?
Cevap 4; Soruda belirtilen “Eğitim Faaliyeti” proje ortakları tarafından hedef gruplara yönelik gerçekleştirilecektir. İstekliler bu faaliyet için bir hizmet vermeyecektir.
Soru 5; 6.1.1. Kilit uzmanlar tanımlanır ve özgeçmişleri ve imzalı münhasırlık ve kullanılabilirlik beyanlarını sunmaları gerekir. (s.8) 6.1.1'de Kilit uzmanların net bir tanımı belirtilmemiştir. Spesifik çalışma kapsamında, kitapçıkların üretimi için yalnızca iki uzmana ve ilgilenen gruplar için aktif ve çevrimiçi eğitimleri organize etmek için iki eğiticiye ihtiyaç duyulduğu, ancak içeriği dijitalleştirmek için uzmanlara gerek olmadığı görülmektedir. Kitapçıklar ve eğitim üzerinde çalışacak kilit uzmanların gereksinimleri ve nitelikleri neredeyse aynıdır. Bu ihale çağrısı için toplamda kaç kilit uzman gereklidir? İhale şartlarını yerine getirmek için sözleşmenin tüm şartlarını karşılayan nitelikli iki uzman yeterli olur mu?
Cevap 5; Uzmanlar; bu ihale kapsamındaki hizmetlerin üretilmesi için gerekli "kilit personel" dir. Genel nitelikler TOR belgesinin 4.2 bölümünde tanımlanmıştır. Tüm istekliler kendi strateji ve metodoloji tekliflerini oluşturmalı ve tekliflerine göre kilit uzmanların sayısına ve özelliklerine teklifleri ile uyumlu olarak karar vermelidir.